«…Сільська школа – найважливіший, головний, іноді, в силу умов, що склалися, єдиний осередок культури. Вона задає тон всьому інтелектуальному, культурному і духовному життю села. Інтереси всього нашого суспільства потребують, щоб село збагачувалося  інтелектуально розвиненими і вихованими молодими людьми. Без них неможливий ні науково-технічний  прогрес, ні духовне життя села. …Село починається з школи; культура села починається з культури сільського вчителя…»

                                                                                               ( В.О.Сухомлинський)

       Всебічна, цілковита реалізація навчальних та виховних завдань, які ставить перед навчальним закладом  сьогодні  держава, неможлива без тісної співпраці школи з органами влади, широкою громадськістю, культурою, бізнесом, сім’єю. Відповідальне завдання стоїть перед навчальним закладом сьогодні: дати суспільству творчу адаптовану особистість. Тому члени колективу нашої гімназії свою увагу зосередили на моделі «Школа – центр соціального і культурного розвитку  села», оскільки в нашому селі школа є  освітнім, культурним і навіть громадсько-політичним  центром. Така модель дає змогу реалізувати принципи демократизації, гуманізації, орієнтації на інноваційні процеси, на формування творчої особистості, а також  втілити принципи справедливості, ініціативи, стабільності педагогічного колективу.

    Виходячи із  особливостей сучасного села, така ситуація накладає на школу і додаткові функції: сприяти розвитку загальної культури односельчан, вносити в їх життя зміст існування, залучати дорослих не тільки до виховання дітей, а й до творчості, мистецтва, спорту, цікавого  відпочинку тощо. Виходом із ситуації, що склалася  у нашому випадку,  і  є створення даної моделі.  Тому прагнемо зробити свій заклад  місцем партнерства і співпраці, де  дитина є не тільки учасником, а й творцем середовища, в якому їй жити, навчатися, розвиватися, творити.

        Особливості навчального закладу:

  • малочисельність: наповнюваність класів становить  1 - 8 учнів;
  • периферійність: віддаленість від районного центру-25 км, від м.Хмельницького – 60 км;
  • соціальний склад оточуючого середовища: 800 жителів на території сільської ради, з них 60% -  люди похилого віку, 70% -  непрацюючих людей, зайнятих домашнім господарством; вузький прошарок сільської інтелігенції;
  • мала ефективність роботи об'єктів соціально-культурного призначення, їх відсутність у бригадних селах;
  • наявність на території сільської ради пам'яток природи та історії;
  • функціонування шкільного краєзнавчого музею. 
Шляхи взаємодії Малієвецької гімназії із громадою села
  • Будинок культури;
  • Селищна рада;

  • Сільська бібліотека

  • ФГ "Граф Орловський"

  • СГО "Мрія"

  • Малієвецьке лісництво

  • СГО "Енцелко-АГРО"

  • Церква Різдва Іоана Хрестителя

  • Обласний санаторій "Світанок"

Напрями взаємодії гімназії з громадою села

 

  • організаційно-адміністративний;

  • матеріальний;

  • культурно-освітній;

Приміщення гімназії:

  • Площа – 1952, 8кв м ,розраховано на  320 учнів, введено в дію  у 1974 році,  з 2006 року  котельню переобладнано під газове опалення, підведено водопостачання. обладнано 5 внутрішніх туалетів, 3 душових, діє вентиляційна та каналізаційна системи. Територія  школи становить 2,6 га, закріплено 0, 65 га саду, 0 15 га навчальних ділянок .
  • На території  обладнано  спортивний майданчик та стадіон з відповідним обладнанням, географічний майданчик.
  • Для забезпечення  харчування в гімназії діє їдальня, розрахована на 60 місць, харчоблок  з відповідними приміщеннями та обладнанням.
  • Дитсадок знаходиться на першому поверсі, у його розпорядженні 2 кімнати, коридор, туалет .
  • Школа працює за кабінетною системою в розпорядженні дітей сучасна спортивна зала, площею 10 ×18 м
  • Обладнано  сучасний  компютерний клас з під‘єднанням до мережі Інтернет, де працюють 5 компютерів та ноутбук. Усі педагоги пройшли навчання за програмою Intel.
  • Книжковий фонд шкільної бібліотеки  становить : художня література – 6386 шт. ,підручники – 3712 шт, забезпеченість підручниками – 100 %. Всього кількість книг,брошур, журналів  - 10098шт.  Підписних видань: 5 на суму 332.80 грн.
  • Шкільний історико – краєзнавчий музей нараховує  425 експонатів

                    Відомості про  обслуговуючий персонал закладу:

  • Медсестра – 1
  • Сторож – 1
  • Оператор – 1 ( з них 1 - сезонний)
  • Водій – 1
  • Прибиральниця – 2
  • Кухар – 0,5 ст.
  • Підсобний робітник кухні – 0,5 ст
  • Кухар – 1
  • Помічник вихователя - 1

Проблеми, над вирішенням яких працює колектив Малієвецької гімназії у 2020-2021 н.р.:

  1. Розвиток екологічного  виховання .
  2. Оптимізація  начально – виховного  процесу на основі  диференційованого  підходу та  індивідуальної  роботи з учнями.
  3. Спільна робота  сім'ї та школи  щодо  організації виховного процесу.
  4. Модернізація змісту дошкільної освіти ,забезпечення її якості через впровадження чинних програм та організацію  підготовки педагогічних працівників до роботи за  оновленим  стандартом  та програмами.

  

Кроки становлення навчального закладу:

1708р. – відкрито школу при Василіанському монастирі

1795р. – монастирську школу реорганізовано в приходську

1912р. – відкрито земську  школу

1921р. – відкрито початкову школу

1927р. – відкрито дитячі ясла

1938р. – початкову школу реорганізовано в семирічку

1959 р. – семирічку реорганізовано в восьмирічку

1974р. – введено в дію нове приміщення школи

1987р. – восьмирічну школу реорганізовано в школу - сад

1998 р. – Малієвецьку ЗОШ І- ІІ ст. реорганізовано в ЗОШ І – ІІІ ст.

2011 р. – ЗОШ І – ІІІ ст. реорганізовано в НВО «ЗОШ І – ІІ ст. – ДНЗ – ДЗО»

2012 р. – НЗ реорганізовано в НВК «ЗОШ І –ІІ ст. – ДНЗ» 

2020 р. -  навчальний заклад реорганізовано в Малієвецьку гімназію

 

     В управлінській  діяльності вироблена система співробітництва в роботі керівників педагогічних, громадських та учнівських органів самоврядування 

   Важливим аспектом є робота з батьками,яка включає різні методи, серед них:

  • вивчення умов для навчання дітей вдома;
  • постійне залучення батьків до шкільних заходів;
  • дні відкритих дверей;
  • робота з батьками  майбутніх першокласників;
  • спортивні змагання;
  • екскурсійні поїздки спільно з батьками…

    Усі важливі питання роботи  вирішуємо на батьківських зборах,регулярно проводяться  засідання  батьківського комітету. Голова батьківського комітету Герасімова А.О. є членом ради школи. До обговорення питання про нагородження іменними стипендіями сільської ради також долучаються батьки  У практиці роботи вчителів та вихователів наявні різні форми роботи із залученням батьків. В цьому навчальному році усім запамятались « Свято Осені» в  дитсадку,в/г « Памятаємо тебе, Тарасе!» у 2 – му класі, « Портрет моєї родини» у 7-му класі. Батьки постійно долучаються до організації харчування учнів,ремонту шкільних приміщень. Щорічно на розширеному засіданні педагогічної ради переглядаються і визначаються умови участі адміністрації, педагогічної ради ,батьківських комітетів, органів учнівського самоврядування в управлінні школою. Ефективність управлінських рішень  в значній мірі визначена дієвістю внутрішкільного контролю. Адміністрація постійно стежить за відповідністю умов роботи школи та трудового законодавства,тримає на контролі усі рішення педрад, батьківських зборів,наказів директора , плану роботи школи. Велике значення надається підготовці і проведенню педагогічних рад. Як правило кожне із засідань педради відповідає розв'язанню пріоритетів  розвитку ,основних проблем, над якими працює колектив, відповідно до вимог річного плану. Вже стало традицією щорічний звіт дирекції  про свою роботу та оцінка її членами колективу,батьками, громадськістю, спільне планування дій для подальшого розвитку . Зокрема у цьомунавчальному році із 24 присутніх членів колективу НВК,представників громадськості  усі 24 оцінили роботу директора  «добре»

Малієвецька гімназія здійснює свою діяльність відповідно до статутаВ ньому визначено основні завдання,які сприяють реалізації Концепції державної політики в галузі освіти,відповідно і реалізації моделі нашої школи

 Зазначено основну мету діяльності закладу:

  1. Задоволення потреб громадян, суспільства, держави у загальній середній освіті;
  2. забезпечення умов для морального,фізичного, художньо - естетичного розвитку дитини;
  3. різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків, здібностей,формування ціннісних орієнтацій,задоволення інтересів і потреб;
  4. виховання громадянина демократичного суспільства.

Колектив нашого закладу намагається задовольнити потреби громади в освітньому, культурному , соціальному  аспектах. Адже дана модель передбачає спільну з громадськостю з метою виховання молодого покоління на збережених традиціях історичного минулого нашого села, формування екологічної культури,почуття прекрасного, активізації життя на селі.

 

Зробити безкоштовний сайт з uCoz